Om du inte hittar svar på din fråga eller ditt problem är du alltid välkommen att kontakta vår support samt ringa oss under kontorstid
på telefonnummer 0176 – 20 64 00.

Felanmälan

Har du problem med ditt bredband men kontoret är stängt? Lämna en felanmälan så kontaktar vi dig så fort vi kan!
Var noga med att uppge kundnummer, vilket namn bredbandet står på samt vad det är för problem.

Felanmälan lämnas per e-post till support@rbnet.se eller spelas in på 0176 – 20 64 00.

Egen felsökning
Vid problem med Internetåtkomsten uppmanar vi dig att utföra egen felsökning ifall kontoret är stängt.
Prova följande:

    Kolla om alla sladdar sitter i ordentligt.

  • Kolla strömtillförseln till PoE-adaptern (pucken) så antennen får ström, lyser den?
  • Har du en router eller switch hemma, prova att starta om den.
  • Fungerar routern / switchen felfritt? Prova att koppla din PC direkt till PoE-adaptern (pucken).

Fungerar inget av ovanstående? Lämna en felanmälan!

Information angående e-post

För att skicka e-post i vårt nät måste ni definera vår e-postserver som utgående SMTP server.
Detta ändras under Verktyg > Konton (Kontoinställningar) > Anslutning i Outlook.
Ändra här utgående SMTP server till: mail.ebrev.nu

Vid frågor är ni välkomna att kontakta vår support.